RSS
poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Roślinę tą niewątpliwie warto dodać do swego jadłospisu. W szczególności jest źródłem wysokiej jakości białka pochodzącego z roślin. Ma w sobie wiele aminokwasów, które powinno się podawać równocześnie z pożywieniem. Zawarta w niej lizyna ma bardzo duży wpływ podczas budowy chrząstek, a rzadkością jest natrafić na nią w produktach roślinnych, stąd też roślina ta jest szczególnie rekomendowana osobom na diecie bezmięsnej i wegańskiej.

Nektar z owoców morwy jest pysznym napojem orzeźwiającym, równocześnie zawierającym kwasy organiczne. W tradycji medycyny Chińskiej i Tybetańskiej środek pozyskiwany z owoców morwy używa się przy stanie zapalnym tkanki kostnej, a także okołostawowej. Chińczycy używają korę z korzeni, żeby się wyleczyć z nadciśnienia.

Jagody Goji charakteryzują się nader słodkim smakiem. Wyjątkowo dobrze smakują od razu z drzewa, ale również w wersji suszonej są wspaniałą przekąską. Są bogactwem składników odżywczych, wskutek czego posiadają wielki wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Zwiększają naszą odporność, poprawiają zmysł wzroku, chronią wątrobę, mają na dodatek właściwości wydłużające życie, z powodu mocnego działania antyoksydacyjnego.

Stewia jest częścią zespołu tzw. słodkich białek, które występują, jako związki organiczne. Co powoduje, że stewia może doskonale zastąpić nie tylko cukier, lecz i syntetyczne środki słodzące. Do końca 2010 roku uważano, że glikozydy stewiolowe mogły by figurować jako rakotwórcze oraz posiadać negatywne działanie na rozwój płodu.

Chia to wysoce skuteczny suplement diety, w szczególności w okresie wzrostu oraz dojrzewania u dzieci oraz nastolatków. Zapewnia poza tym prawidłowy wzrost, a także regenerację tkanek w trakcie ciąży, a także podczas karmienia piersią. Figuruje, jako bogate źródło wapnia, posiada boron wiodący minerał współoddziałujący z metabolizmem wapnia w organizmie. Nasiona te są rekomendowane dla diabetyków, ponieważ spowalniają wchłanianie cukrów, a ponadto pomagają regulować ich poziom we krwi. Wspierają nawodnienie organizmu, gdyż potrafią zatrzymywać dziesięciokrotność swojej gramatury. Z powodu swoich właściwości hydrofilowych są idealnym dodatkiem do diety dla ludzi uprawiających sport.

Na podstawie opinii WHO – Światowej Organizacji Zdrowia, cukier brzozowy jest nieszkodliwy bez względu na stosowaną przez nas dawkę. Do diety można wprowadzić zwiększoną ilość ksylitolu, niemniej jednak powinno się to uczynić stopniowo, tak by organizm potrafił wyemitować zadowalającą ilość enzymów trawiennych. Ksylitol nie powoduje fermentowania w naszym układzie pokarmowym, w przeciwieństwie do glukozy, fruktozy, laktozy i sacharozy.